Så spelar man APBA Fotboll

Trots populariteten för video-och dataspel i dag , brädspel fortsätta att njuta av en liten , men trogen följande. Med hjälp av tärningskast och historiska spelarstatistik för att avgöra vad som händer på varje spel och i slutändan resultatet av spelet , är APBA fotboll inget undantag .
Så, stänga av TV , rensa bordet , ställa upp spelet och låt oss spela . Instruktioner
1

Skapa ditt lags uppställning. Välj den spelare som kommer att ta fältet mot din motståndare på ett av två sätt . Det enklaste sättet är att använda standard lineup som föreslagits av Game Maker . Annars kan du jämföra dina bänk spelare med den föreslagna lineupen och göra byten . Varje spelare har betygsatt från 1 till 5 ; 5 är högsta betyg . Du kan hitta en spelare rating efter hans namn på spelaren kortet .
2

singla slant för att avgöra vem som kommer att få öppningen avspark . Addera 3

Meddela vem kickern är om du sparkar igång , eller namn både en primär återvändare och en sekundär återvändare om du får sparken . Den sparkande laget rullar två tärningar ; en är en stor röd dör och den andra är en liten vit dö . Läs tärningarna rulla som börjar med den röda dö . En rulle av en på röda dör och fem på den vita dör är 15 . Slå upp 15 i svart på kickern s spelare kort och matcha resultatet anges där till sparkar diagram för spark avstånd och till vem det blev sparkad .

4

Kasta två tärningar för att gå tillbaka kick . Läs tärningarna på samma sätt som den kickoff , titta på spelaren kortet för antalet tärningskastet och kontrollera resultatet mot retur diagram för det slutliga resultatet .
5

Förbered för första spela från gruff . Det anfallande laget väljer en spelkortetfrån tillgängliga val och placerar den med baksidan upp på bordet . Den defensiva laget väljer antingen en vanlig försvar , ett försvar inriktas på att stoppa körningen eller en inriktad på att stoppa passet . Avslöja den offensiva spel och rulla tärningarna .
6

Kontrollera kör tillbaka spelaren kortet om du väljer en pjäs . Hitta antalet tärningarna rulla på spelaren kortet och kontrollera rinnande diagram för resultatet av pjäsen , som är beroende av det defensiva lagets formation . Om försvaret kallas för en körning , du förmodligen stoppas under en kort vinst .
7

Meddela din avsedda mottagaren om du väljer en passningsspel . Efter att rulla tärningarna , läsa tärningarna rulla på quarter spelaren kortet i kolumnen passerar och samråda med passerande diagram för resultatet av pjäsen . Om du tog försvaret i en kör formation och du väljer dina bästa mottagare , kan resultatet bli en lång vinst .
8

Fortsätta spelet i 30 lekar för att avsluta det första kvartalet . Varje kvartalet i rad är 30 spelar för totalt 120 att slutföra spelet . Addera

Kommentera