Så spelar man Ricochet Robots

Ricochet Robots är inte bara ett roligt spel , det är en hjärn bår ! Det kommer att testa dina spatiala förmågor , din förmåga att lösa problem , och din förmåga att tänka utanför boxen ! Sätt på dig en funderare , samla några vänner , och låt oss spela ! Instruktioner
Grunderna
1

Ta en kopia . Ricochet Robots säljs för runt $ 20, och kan antingen finnas på din lokala spel butik eller på nätet .
2

Hitta några spelare ! Ricochet Robots kan spelas med två eller fler spelare , och ju mer desto bättre ! Addera 3

Lägg ut styrelsen . Det finns fyra bitar till styrelsen, vilka vardera har två sidor. Känn dig fri att placera dem i en slumpmässig kombination och orientera styrelse bitarna på något sätt som du önskar . Detta är en del av det som gör det intressant : det finns massor av ombord kombinationer . Placera den grå plastbiten på mitten av brädan när du har en styrelse som du gillar .
4

Lägg ut de fyra färgade marker . Dessa indikerar utgångslägen robotarna. Helt enkelt kasta en på varje kvadrant i styrelsen .
5

Ta timern och de cirkulära flis från lådan . Vänd alla cirkulära chips upp och ner , sedan placera en på den grå kakel i centrum .
6

Låt det roliga börja !
Spel
7

Vänd runda chip i mitten . På andra sidan ser du en symbol ( stjärna , kompass , etc. ) som motsvarar en liknande symbol i styrelsen och en färg på en av robotarna . Ditt mål är att få den angivna färgen roboten till den symbol som du just fyllt över det minsta antal drag möjliga .
8

Tänk på att robotar bara kan flyttas en i taget .

9

Mentalt staka ut en väg för din robot för att komma till målet . Det finns några fångster , dock . 1 ) Robotar kan bara röra sig i raka linjer , upp, ner , vänster och höger . De kan inte flytta diagonalt . 2 ) När du flyttar en robot i en viss riktning , det håller färdas i samma riktning tills den stöter på ett hinder . Robotar stannar inte utan ett annat objekt för att stoppa dem ( färgad stötfångare , vägg , en annan robot ) 3 ) Du kan flytta så många robotar som du vill , och slutligen 4 ) Den spelare som gör det till målet på minst antal drag ropar på antal drag det tar dem .
10

Använd färgfälten på ett av två sätt . Barer som har samma färg som roboten närmar sig dem fungera som tydliga plattor; roboten kommer att helt enkelt passera genom dem. Barer som inte är samma färg som den annalkande roboten fungerar som stötfångare , och kommer att studsa mot dem i 90 – graders vinkel .
11

Vänd på timglas timer när någon ringer ut ett nummer . De andra spelarna har tills tiden är ute för att räkna ut en kortare väg . Vid slutet , den spelare som kallar det lägsta antalet visar hur de gjorde det . Om det fungerar , de tilldelas den cirkulära chip i centrum , och nästa dras från högen .
12

Gameplay slutar när den sista chip delas ut . Den som har flest marker är vinnaren ! Addera

Kommentera