Toy Soldiers Spelregler

Tiny plast tennsoldater har massproducerade sedan slutet av 18th century , enligt The Toy Soldier Company . Idag kan du fortfarande ha fullskaliga krig i ditt hus eller bakgård utan att behöva punga ut en massa pengar för fancy leksaker och fordon . Allt du behöver är massor av armén män och några tärningar. Du och dina vänner kan föra intrikata krig som kan konkurrera alla videoklipp eller brädspel i kreativitet . Ändra reglerna så att de passar ditt spel och skapa din egen att göra ett spel mer utmanande . Om fastställande av arbets

Innan du startar spelet , avgöra vilka soldater och fordon som hör till vilken personen och markera dem med en bit färgad tejp om du inte kan skilja dem åt . Bestäm som en grupp om reglerna för spelet och på segervillkor. Du kan ändra de grundläggande reglerna för att tillgodose olika typer av fordon eller soldater och för att justera för olika spelplaner . En seger kan vara så enkelt som att förstöra alla fiendens arméer eller så komplicerat ett uppdrag som att rädda gisslan eller desarmera en bomb . Bestäm alla variationer på de grundläggande reglerna innan du börjar och skriva ner dem så att du kan hänvisa till dem under spel . Addera Med din Turn

I början av din tur , flytta alla soldater och fordon som du vill ha och sedan deklarera din attack fasen . Corey Butler i artikeln ” Fighting plast ” antyder att låta soldater som reser till fots för att flytta inom en en fot radie på varje varv och fordon , exempelvis en tank , för att gå två meter . Använd en linjal för att bestämma avståndet varje del kan röra sig . Om en tank vänder , avslutar här sin rörelse för att tur och det kan inte fortsätta att flytta fram till nästa sväng . Spelare kan vilja använda särskilda regler för ojämn mark eller soldater rör sig uppför. Corey Butler föreslår skära rörelseområdet i hälften av dessa villkor .

Efter förklara attacken fasen , spelare kan välja upp till 12 soldater att attackera på en gång och fienden i blåsväder kan försvara med upp till 12 soldater . Spelarna bör bestämma radien en soldat kan attackera . Till exempel , kanske han kan bara attackera andra soldater som är inom sex inches av honom . Om angriparen eller försvararen har färre än 12 soldater i området attackeras , kan han bara använda så många som han har . Anfallare och försvarare var och rulla ett par tärningar för att representera soldaterna slåss . Om sex eller färre soldater är i bruk , rulla bara en tärning . Jämför poängen för matrisen som rullade högst för varje spelare och den person med det högsta numret vinner . I händelse av oavgjort , titta på de nästa två högsta tärningar eller rulla igen . Förloraren subtraherar hans rulle från vinnarens rulle och skillnaden visar hur många soldater som han förlorade .

Angriparen kan besluta att attackera igen , angrepp på en annan plats eller angrepp med färre soldater . Han kan också besluta att avsluta sin tur utan att angripa . När anfalla med stridsvagnar och andra fordon , tilldela ett visst antal livsenergi till varje fordon . Du kan besluta att tilldela en extra dö för att attackera fordon . Till exempel kan en tank attackerar en grupp soldater rulla en fler dör än den försvarande spelaren . Om försvararen har 12 försvarande soldater och därmed rullar två tärningar , kan tanken rulla tre . Du kan också slå fast att fordonen endast kan attackera andra fordon . Detta förhindrar att en tank från att torka ut en hel armé . Addera Avsluta spel

Efter varje varv , är de fallna soldater och förstörde fordon bort från spelet och den anfallande spelaren antingen attacker igen eller förklarar sin attack fasen över . Play går till nästa person och fortsätter tills en person uppfyller seger förhållanden . För speciella händelser i spelet , spelarna kan kasta tärningarna för att avgöra vad som händer .

Till exempel, om syftet med spelet är att rädda en gisslan , reglerna kunde konstatera att spelaren måste nå gisslan först och sedan rulla för att se om de rädda personen . Om spelaren rullar udda nummer på båda tärningarna , de rädda gisslan . Om de rulla jämna nummer de inte rädda gisslan och deras soldat måste flytta tillbaka två fot . Om de rullar en jämn och en udda , dör soldaten och spelaren måste försöka igen nästa sväng med en ny soldat . Addera

Kommentera