Hur du skapar din egen Space Marine kapitel

Space Marines är genetiskt modifierade , övermänskliga krigare som skyddar mänskligheten i Games Workshop tabletop spelet ” Warhammer 40.000 . ” Space Marines är indelade i ”kapitel” — små arméer av 10 företag , alla med sin egen distinkta seder , battle och taktik . Mytologin om ” Warhammer 40.000 ” universum tillåter spelare att uppfinna sina egna kapitel genom att utveckla sin egen design och story . Spelar Style

del , inspirationen till din kapitlet kommer från typ av spel du gillar att spela . Om du för höghastighetståg , nära fjärde misshandel taktik , din kapitlet estetiska , stil och mytologi bör återspegla dessa inställningar , hämta inspiration från traditionella krigare kulturer som samurajen . Om du föredrar väl organiserat , taktiska metoder , se till källor som den romerska imperiets arméer .
Tema och kultur

utveckla ett tema och kultur för kapitel . De flesta av kapitlen i den befintliga ” Warhammer 40.000 ” universum tar inspiration från historiska kulturer och mytologi . De Space Wolves är baserade i en omfattning på Viking mytologi , medan Ultramarinesen är baserade på klassiska civilisationer . Uppdatera kännetecknar en verklig kultur för att passa den futuristiska inställningen . Använd detta tema för att utveckla berättelsen och estetiska i ditt kapitel .
Mytologi

När du har bestämt på vilken typ av armén du försöker skapa , placera din kapitlet i ” Warhammer 40.000 ” universum . Inom denna mytologi , alla marina utrymme kapitel är ättlingar till 10 original legioner , var och en med sin egen bakgrund . Välj en av dessa legioner som ursprunget till ditt kapitel , och komma med berättelsen om kapitlet engagemang i de stora händelser från ” Warhammer 40.000 ” universum . Försök att göra insatser av kapitlet speglar din valda kultur och tema . Om du har baserat ditt kapitel kring en variant på samurajkulturen, till exempel, kanske du vill ha en avgörande del av historien att kretsa kring vissa tecken lider vanära och behöva lösa själv . Addera Estetisk

Utveckla en estetik för din kapitlet kring temat som du har valt . De två viktigaste val du måste göra är färgschema och kapitelsymbol. Du måste måla alla marinsoldater med hjälp av dessa teman , inte fortsätta förrän nöjd med dem . När du har beslutat om dessa teman , måste du lägga till ytterligare tillbehör: dräkter , hängen , banderoller och allt annat som bidrar till stilen

Specialregler , Enheter och tecken
< . p > Du kanske vill individualisera din kapitel ytterligare genom att skapa specialtecken för att leda dem och specialenheter . Dessa tecken ska passa ditt tema ; du kanske vill ha en särskild enhet för ultrasnabba misshandel marinsoldater med närstridsvapen och fordon som leds av en särskilt modig karaktär , till exempel. Känn dig fri att utveckla dessa tecken med hjälp av lämpliga statistik . Du kan även skapa särskilda regler för dem — en extra rörelse punkt i laddning , till exempel — men kolla med din motståndare att se till att hon går med på regeln och att någon särskild kompetens eller statistik återspeglas i punkterna värdet på din särskild enhet eller karaktär. Addera

Kommentera